Il Cortile delle Sette Fate

By venerdì, gennaio 25, 2013 , , , ,

 «‘Ntra stu Curtigghiu di li setti Fati, ‘nta la vanidduzza chi spunta ‘nfacci lu Munasteriu di Santa Chiara, vonnu diri ca la notti cci vinìanu sette donni di fora, tutti una cchiu bedda di ‘n’àutra. Sti donni si purtavanu quarchi omu o puramenti quarchi fimmina chi cci parìa a iddi, e cci facianu vidiri cosi mai visti: balli, sònura, cummiti, cosi granni. E vonnu diri puru ca si li purtavanu supra mari, fora fora, e li facianu caminari supra l’acqua senza vagnàrisi. Ogni notti faciànu stu magisteriu, e poi la matina spiriànu e ,un si nni parrava cchiui. Di ddocu nni veni ca stu curtigghiu si chiama lu curtigghiu di li setti Fati.»
Giuseppe Pitrè, "Usi e costumi, credenze e pregiudizi del popolo siciliano"

Nel cuore del Ballarò, mercato storico di Palermo, in un cortile di fronte l' Oratorio di Santa Chiara, un'antica credenza vuole che ogni notte apparissero sette splendide fate. Il noto studioso palermitano, Giuseppe Pitrè, narra che tali fate rapissero per alcune ore i passanti portandoli in luoghi fantastici.

All'alba, dopo aver danzato e cantato, le fate riportavano i mortali nel cortile e magicamente sparivano. Queste straordinarie creature sono riconducibili alle "Donne di fuora": custodi del focolare domestico, protettrici della buona o della cattiva sorte. Nelle donne di fuora siciliane convergono elementi della cultura celtica, greca e pre-greca; sono l’eredità di un culto antico dedicato alla Dea Madre e rappresentano su un piano mitico e fiabesco il grande legame della donna con le forze della natura.

You Might Also Like

0 commenti